Kereső

2016. június 2., csütörtök

DIY - Anouki (The Legend of Zelda) (plüssfigura)



Nem a Kikwi madárlányka és a Korok az egyetlen édes szereplők a The Legend of Zelda-sorozatból, nagy "rivális", a legbájosabb címért, az apró Anouki. Kb. 5-6 órányi munka után született meg, ez a kacsalábú, tulipánfarkú rénszarvas-eszkimó.


A hozzávalók
  • lila, barna, semleges színű, rózsaszín és kék anyag
  • ugyanilyen színű + fekete cérna
  • olló
  • ragasztó 
  • vatta
  • két, kis méretű fekete gomb
  • két kis méretű rózsaszín gomb

A referenciaképek

A projekthez a fenti, valamint egy, a deviantARTon talált képet használtam, melyen a kicsi figura eleje és a hátulja is jól látszik, valamint hatalmas segítség volt a kritikus pont, a kapucni elkészítéséhez.


Forrás: scilk.deviantart.com

A test

Eltértem a megszokott varrásmódtól és az egész figurát egyetlen darabból varrtam meg. Az alapot két kör (has-hát) és egy téglalap (fenék) adta, ehhez jöttek a kis végtagok és az agancsok. Kivételesen, előzetes tervet is készítettem hozzá.




A fej

A folyamatot az elöl levő oldalon kezdtem: kivágtam egy 9 cm átmérőjű kört, semleges színű anyagból, majd ráapplikáltam a lila tüllrétegeket. Ezután következett egy kisebb, 5 cm átmérőjű kör, testszínű anyagból - ez lesz a pofija -, amit beigazítottam, hogy pontosan illeszkedjen a test körvonalához. A szemét két fekete, a pozsgát két rózsaszín gombbal oldottam meg, legörbülő szája fekete cérna.




A kapucni

ruhácska fent említett, szőrös része kihívást jelentett. Hogy minél dúsabb hatást érjek el, két rétegben vittem fel a vattát:
  • először, amennyire csak tudtam, mezei stifttel beragasztóztam, egy kb. 2,5 centis sávban a körvonalát, az arca körül és egyelőre elszórtan, annyi pamacsot rögzítettem, amennyi hajlandó volt ottmaradni
  • második lépés, a dúsítás: elővettem a tűt, a fehér cérnát és nagyobb darabokat kezdtem hozzávarrni az alapokhoz - nem baj, ha burjánzik, a lényeg, hogy jól legyen rögzítve alul -, a kiálló vagy kieső darabokat ollóval megigazítottam, illetve kihúztam.


A folyamatot ismételjük meg az Anouki hátán, de csak félköralakban, a test vonalát követve, körülbelül hónaljmagasságig, hogy a kis kapucni hátul is folytatódjon.


A végtagok

Az apró karocskák (vagy szárnyak) két, kb. 4 cm, lekerekített oldalú, egyenlő szárú háromszög összevarrásából és kitöméséből születtek, majd az oldala közepén varrtam hozzá, belülről, mindkét oldalon.



A lábacskák elkészítéséhez kivágtam, kék anyagból, 4 cm-es négyzeteket, összevarrtam és kitömtem, majd a popsi közepén rögzítettem úgy, hogy lazán lógjon.




A szarvak és a farktoll

A szarvak, nemes egyszerűséggel, 6 cm hosszú, 4 cm széles, átlagos rénszarvasszarvak, két elágazással. Kitömtem és a fejtetőn rögzítettem úgy, hogy belül meghagytam egy centit. Mivel pici és sok kanyar van benne, ajánlatos ollóval vagy tollal beletömködni és kiigazítani a vattát. Miután elkészült, igazítsuk meg a kapucnit körülötte.



A farktoll két, 4,5 cm hosszú, 7 cm széles, tulipán alakú elemből áll: tetején lila, alján semleges színű. Kitöméséhez szintén ajánlom egy íróeszköz használatát. Lazán rögzítsük, a hátrész legalján.




És a végeredmény :)




UPDATE: Időközben megpróbálkoztam a hímzéssel, így elöl-hátul kidíszítettem rózsaszín cérnával a kabátkát:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése